Az Európai Unió 2008 folyamán bevezette az újonnan forgalomba hozott tehergépjárművek és buszok számára az Euro V szennyezőanyag kibocsátási normát. Ez a hatályos Euro IV-hez képest további kb. 40%-os csökkentést ír elő a nitrogén-oxidok (NOx) területén. A nitrogén-oxidok káros hatásai közé sorolhatóak a talajközeli ózonképződés, savas esők és szmog képződés.
A kibocsátás ilyen mértékű további csökkentését azonban már nem lehetett a diesel motorok hatásfokának növelésével, a motorvezérlő elektronika pontosításával elérni, csak külön kibocsátás csökkentő technológia bevezetésével. Erre több módszer ismeretes, azonban a két legismertebb a kipufogógáz-visszavezetés (EGR - exhaust gas recycling) és a szelektív katalitikus redukció (SCR).
Az EGR lényege, hogy a kipufogógáz égéstérbe való visszavezetésével csökkentjük az égés hőmérsékletét, ugyanis a nitrogén és az oxigén csak magas hőmérsékleten tud közös molekulát alkotni. Az alacsonyabb hőmérséklet azonban csökkenti a motor hatásfokát és növeli a kipufogógáz koromtartalmát.
Mint látható, a nitrogén-oxidok keletkezésének csökkentése és a hatásfok növelése két egymással ellentétes folyamat, ezért a szelektív katalitikus redukció (SCR) során nem a nitrogén-oxidok keletkezésének csökkentése, hanem a kipufogórendszerben való semlegesítése a cél. Ennek elérésére karbamid 32,5%-os vizes oldatát (AdBlue) permetezik a kipufogógázhoz. Ez a magas hőmérséklet hatására ammóniára és szén-dioxidra bomlik, majd az ammónia a nitrogén-oxidok egy részét vízzé és nitrogénná alakítja, amelyek már egyáltalán nem szennyezik a környezetet.
Az európai tehergépjárművek és autóbuszok gyártói egyöntetűen a szelektív katalitikus redukció (SCR) mellett tette le a voksokat, ezért a 2008-tól Európában forgalomba helyezett tehergépkocsik és autóbuszok már az AdBlue használatával érik el a szigorú, Euro V-ös és VI-os kibocsátási normákat.
Az AdBlue folyadékot az AUS 32 előírásoknak megfelelően a tárolóedény anyaga nemesacél vagy műanyag.
Semmiképpen se alkalmazzunk cinket, rezet, alumíniumot tartalmazó edényeket.
Az Adblue kristályosodási hőmérséklete -11°C. Ekkor a folyadék hópehely-szerűen kristályosodni kezd (a járművek tartálya éppen ennek elkerülése végett fűthető). Ezt mindenképpen érdemes elkerülni, a tárolási hőmérsékletet tartsuk +5 és +30°C között.
Az AdBlue kimérésére mind kézi hajtású, mind elektromos szivattyúzási módszereket illetve pisztolyos (mérővel ellátott, illetve mérő nélküli kivitelben is) illetve pisztoly nélküli adagolásra alkalmas berendezéseket is tudunk ajánlani. Kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk konkrét igényével kapcsolatban.
Társaságunk alapvetően konténeres kiszerelésben forgalmazza az adblue adalékanyagot, hiszen a szállítmányozó cégek számára ez jelenti a legjobb ár / érték kombinációt. További kiszerelések esetén (205L, 60L, 20L, stb.) keressen bennünket személyes ajánlatért.